מחלות

ייעוץ חיסונים הדרך לטיפול טבעי

לתכנית החיסונים אצל ילדים חשיבות גדולה והיא עשויה להשפיע על התפתחות הילד. בשנים האחרונות חלה עליה גדולה בכמות החיסונים הניתנים לתינוקות במיוחד בשנה הראשונה לחיים. לכן חשוב ייעוץ חיסונים אישי.

ידוע שהשנה הראשונה לחיים הינה שנה חשובה במיוחד להתפתחות התקינה של הילד. בשנה זו מערכת החיסון מתחילה להתגבש, ומערכת העצבים משתנה ומתפתחת כל העת. מסיבות אלה הילד חשוף יותר ורגיש להשפעות מהסביבה דוגמת מזון, תרופות ונזקי חיסונים, ויש חשיבות להכניס כמה שפחות דברים לא טבעיים, ולהתמקד בטיפול טבעי.

לדברי ד"ר יפתח ברוזה רופא והומאופת קלאסי, יש חשיבות רבה לבחינת תכנית החיסונים על-ידי ייעוץ חיסונים אישי. ילדים רגישים עלולים להגיב למרכיבי החיסון ואף להינזק  מהחיסונים, ולכן יש חשיבות בהתאמת תכנית אישית.

במפגש הייעוץ- ד"ר ברוזה משלב בין הידע שלו כרופא והומאופת ומתאים טיפול טבעי.  הוא סוקר את תכנית החיסונים הקונבנציונאלית, תוך כדי הבנה והתחשבות ברגישות האישית של כל ילד וילד ונקודת המבט הייחודית של ההומאופתיה הקלאסית.
לאחר בדיקה של הילד, ד"ר ברוזה שהוא רופא והומאופת -עושה ייעוץ חיסונים ובונה ומתאים לילד תכנית חיסונים אישית ומצייד את ההורים במכתב מסודר עמו הם ניגשים לטיפת חלב לצורך הסדרת מועדי והרכב החיסונים.

על הדרכים לצמצום ההשפעות המזיקות של חיסונים

המלצותינו הכלליות בנוגע לחיסוני ילדים
(אוגוסט 2001)

מאת: הפורום האירופאי לנקיטת זהירות במתן חיסונים

• יש להימנע ממתן החיסונים בצורה גורפת. נחיצותו של כל חיסון וחיסון חייבת להישקל בכל מקרה ומקרה. יש לקחת בחשבון את הנזק האפשרי אותו עלול לגרום מתן החיסון אל מול התועלת האפשרית ממנו.
על כל מקרה להישקל באופן אינדיבידואלי.

• על ההורים לעקוב אחר התינוק תקופה סבירה (יותר ממספר חודשים) כדי ללמוד ולהעריך את מצב בריאותו הטבעי.

• עבור מרבית הילדים אנו ממליצים להימנע ממתן חיסונים בשנה הראשונה לחיים. אנו ממליצים לבדוק שוב את הילד בגיל שנה, ועל סמך בדיקה זו להחליט אילו חיסונים יש לתת לו ובאיזה עיתוי. החלטה זו תלויה במצב בריאותו הכללי של הילד, גורמים תורשתיים , משפחתיים, תנאי הסביבה וכו`…

• לדעתנו יש לדחות חיסונים מסוימים לגיל מאוחר יותר, ויתכן כי יהיה צורך לוותר עליהם בכלל. בכל מקרה ההחלטה תישקל באופן אינדיבידואלי.

• על מתן החיסונים להתבצע רק כאשר הילד נמצא במצב בריאות תקינה ויציבה.
רצוי כי הילד יהיה במצב בריאותי תקין, לפחות שלושה חודשים קודם
למתן החיסון.

• יש להמנע ממתן חיסונים סמוך לאירועים בעלי פוטנציאל טראומטי (משברי), כגון בתקופת הגמילה מהנקה, או סמוך לעזיבת הבית בפעם הראשונה (מטפלת או גנון), בקיעת שיניים וכו`.

• אנו ממליצים על הנקה כאמצעי חשוב, אשר מגן על בריאותו של הילד, הן מהבחינה הגופנית והן מהבחינה הרגשית. בנוסף ליתרונותיה הרבים של ההנקה, היא מעניקה לילד הגנה טובה יותר ממחלות, בכך שהילד מקבל את נוגדני אמו.

• מאוד לא מומלץ לקבל מספר חיסונים בעת ובעונה אחת.
רצוי לתתם בנפרד, במידה והדבר אפשרי.

• יש להימנע ממתן גורף של זריקות דחף של חיסונים. יש לשקול את מספר זריקות הדחף להן הילד זקוק. בכל מקרה יש לשקול באופן אינדיבידואלי מתן דחף.

• יש להמתין לפחות מספר חודשים בין מתן חיסון אחד למשנהו. זהו הטיפול הטבעי.
• אם נצפתה תגובה חזקה לחיסון, יש להזהר מלחסן שוב. יש להימנע מלחזור על מתן החיסון בזמן שנקבע, ולדחות את מתן החיסון לגיל מאוחר יותר.

• במקרה של פגיעה נוירולוגית, (היפוטוניה, היפרטוניה, התפתחות איטית, סיבוכים כתוצאה מהלידה וכו`..), חשוב מאוד לדחות את החיסון לגיל מאוחר. יש לשקול לוותר עליהם לחלוטין. גם במקרה של חשד לפגיעה נוירולוגית מומלץ לדחות את החיסון.

• כאשר ידוע כי ילד אחד במשפחה כבר ניזוק ממתן חיסונים, יש להיזהר עוד יותר לגבי מתן חיסון לילדים האחרים במשפחה. יש לשקול בכובד ראש את הנושא עם המטפל , תוך הבנה שהסיכון לנזק מהחיסון גדול יותר.

• במקרה של התפתחות מחלה או נזק מחיסון, יש לפנות מיידית לטיפול רפואי כגון: הומאופתיה, נטורופתיה או כל טיפול אחר.

• בכל מקרה של התפתחות מחלה במהלך השנה הראשונה לחיים, יש לשקול בזהירות את האפשרות שמתן החיסונים הנו הגורם לכך, או תרם להתפתחות המחלה.

• במקרה והילד חולה במחלה שבדרך כלל מחסנים כנגדה, יש לפנות מיידית לקבלת
עזרה רפואית מקצועית בתחום הטיפול הטבעי(כגון: הומאופתיה, נטורופתיה או כל טיפול אחר).

• יש להימנע משימוש מופרז בתרופות להורדת חום, באנטיביוטיקה ובתרופות מדכאות אחרות, על מנת שלא לדכא את המערכת החיסונית. עליית חום הגוף הנה תגובת הגנה טבעית של הגוף.
בעת עליית חום הגוף או בעיות בריאות אחרות, יש לפנות למטפל הוליסטי
כהומאופת, נטורופת וכו`.